Grönt kort

Är du nyfiken på Grönt kort eller vill börja spela golf?

Vi erbjuder just nu ett paket där både utbildning och medlemskap i Tjörns GK ingår. Gröntkort kurs, spel utan begränsningar innevarande år/säsong ingår i priset. Rabatt när du laddar ditt bollkort, ingen spelrätt krävs.
Pris Senior 4.450 kr Junior 2.750 kr

Boka dig för kurs här Johansengolf.se

Grönt kort kurs

Kursen börjar med att på ett enkelt sett förklara hur det är tänkt att de olika slagen skall genomföras för att på enklast möjliga sett få bollen att komma till målet. När detta är gjort är det dags att börja slå slag in mot green med en liten rörelse.

Här försöker jag få er att förstå hur klubban och kroppen borde röra sig för att träffa bollen bra varje gång.

När detta börjar fungera allt bättre så gäller det att börja kunna kontrollera hårdhet och riktning på slagen för att komma till målet. Nästa moment är att storleken och hastigheten på rörelsen ökar för att kunna slå längre och högre slag.

Målsättningen efter genomförd kurs är, att ni skall bli så bra på golf, att ni tycker spelet på den stora golfbanan är riktigt roligt, ni skall också kunna spela tillräckligt snabb och säkert.

Utbildningen innefattar 16 timmar träning i grupp, där vi kommer att gå igenom alla de olika typerna av slag. Den teoretiska biten kommer ni till största delen göra själva med er inloggning på nätet.

Anmälan görs enklast på nätet  www.johansengolf.se  eller kontakta kansliet 0304-66 09 11, kansli@tjornsgk.se. Övriga förfrågningar görs till Pro, Robert Johansen 0730-504900.