Klubben

Tjörns GK bildades 1990 och de första 9 hålen var spelklara 1992. Sex år senare var även drömmen om en 18-hålsbana förverkligad. Klubben har sedan några år ett nytt klubbhus som inrymmer reception, kansli, konferensrum, omklädningsrum, shop och restaurang. Klubben präglas av gemytlig atmosfär, skapad av en bra mix av fritids- och åretruntboende medlemmar på Tjörn.

Medlemsformen för Tjörns GK är numera spelrätter. Ungdomssatsningen är viktig för klubben och under senare tid har flera av våra ungdomar uppvisat mycket goda resultat både på klubbtävlingar och exempelvis i Tour Elit.

Banan går fram genom varierad terräng. Det kuperade bohuslänska landskapet bjuder på spännande och ibland tekniskt krävande hål. Den taktiske spelaren belönas oftast mer än den långtslående. Vackra vyer med både bondlandskap, skog och hav dyker upp längs banan. Glöm ej att stanna till och njut av utsikten när du puttat i bollen på 16:e hål!