Bohusläns största golfklubb med det vackra kuperade landskapet omkring

På det sextonde hålet kommer den vidunderliga utsikten över havet, och vyn sträcker sig mila omkring och man kan bara stanna, och bara njuta av stunden.

Det är som scener tagna ur ett vykort framför dig, när du tar dig runt på de 18 hålen, som utgör Tjörns Golfklubb, den största och mest populära golfbanan i Bohuslän. Skog- och parkbanan som ligger mitt på Tjörn, har även endast tio minuter till Skärhamn, Åstol och Dyrön och alla populära badplatser och vikar omkring.

För den inbitne golfspelaren som gillar att öva, ligger driving-rangen, puttinggreen och den nya korthålsbanan i anslutning med varandra och första tee, precis i anslutning till golfshopen och den mysiga golfrestaurangen.

Varmt välkomna till Tjörns Golfklubb - mitt på Tjörn

Är du nyfiken på Grönt kort eller vill börja spela golf?

Vi erbjuder ett paket där både utbildning och medlemskap i Tjörns GK ingår första året. Gröntkort kurs, spel utan begränsningar innevarande år/säsong ingår i priset. Förmånligt pris när du laddar ditt bollkort, Ingen spelrätt krävs.
Pris Senior 4.450 kr Junior 2.750 kr

Boka dig för kurs här Grönt Kort – Johansen Golfakademi

Golfpaket

Runt Tjörn finns det ett antal mysiga och trevliga boenden att stanna till vid. Vill du veta mer om våra golfpaket och samarbeten så listar vi några av våra favoriter här.

Golfpaket

Greenfee, Golfbilar och Ställplatser

Hos oss kan du övernatta på våra ställplatser, hyra golfbil och spela på greenfee.

Läs mer om våra priser här.

Greenfee

Johansengolf

PRO

Våra tränare

Hos oss finns tränarna Robert Johansen och Anton Frondelius. Tillsammans med dig ser de till att ditt golfande blir roligare, genom att du blir en bättre golfare.

Lektioner

Genom att ta lektioner med någon av våra golftränare utvecklas du som golfare, oavsett nivå. Du kan ta privatlektioner, grupplektioner eller boka säsongsträning med vännerna.

Kurser

Bland våra Golfkurser hittar ni en rad olika träningsformer som passar den golfintresserade. Vårt mål är att kunna erbjuda alla kategorier golfare någon form av träning.

Robert Johansen 0730-504900
rj@johansengolf.se

johansengolf.se

Välkommen till vår bana

Banguide

Vår vackra bana, "mitt på Tjörn" inbjuder till rundor med lagom utmaning för alla kategorier. Det finns flera spelalternativ enligt det nya hectometersystemet. Du kan nu välja den svårighetsgrad du känner dig mogen för på dagsbasis.

En effekt kan bli snabbare och roligare spel!
Banguide

Slopetabell

Osäker på vilken slope du hade på dagens runda? Eller ska ni ordna en intern tävling?
Här nedan kan du gå in och se vilken slope som gäller i vår slopekalkylator.
Slope