Idrottsprofil på Nösnäs

Publicerat: 2024-02-02 - 17:28 - Skrivet av Magdalena

Nu är det klart att det blir idrottsprofil med golf på Nösnäsgymnasiet fr.o.m hösten 2024 som skall bedrivas på Tjörns GK samt Stenungsunds Arena.

I tisdags publicerade Nyheter Sto nyheten om att Nösnäsgymnasiet startar en ny idrottsprofil – Golf. Träningen kommer att bedrivas på Tjörns golfklubb under ledning av Robert Johansen, golfPRO på Tjörnsk GK.

Det är till kommande läsår med start i augusti 2024 som Nösnäsgymnasiet startar en ny idrottsprofil – Golf, under ledning av Robert Johansen som är GolfPro på Tjörnsk GK.

Sommarsäsong sker på Tjörns golfklubb och vintersäsong i Stenungsund Arena. I utbildningen ingår två obligatoriska läger, placerat under höst och påsklov.

Lokal idrottsutbildning (LIU) riktar sig till den som vill kombinera sin gymnasieutbildning med utbildning inom din idrott. Golf blir den åttonde idrottsprofilen på Nösnäsgymnasiet. Sedan tidigare har man även basket, fotboll, ishockey, innebandy, konståkning, bordtennis och handboll.

Golfprofilen kan man söka senast 1 mars via Nösnäsgymnasiets hemsida. Den nya idrottsprofilen kommer starta under förutsättning att det är minst 4 antagna elever. Har du frågor om utbildningen kontaktar du Robert eller Tommy Svensson på Nösnäsgymnasiet.

Välkomna till Tjörns GK. Bra jobbat Robert och Juniorkommittén.