Junior

Juniorverksamheten

Säsongen 2024

Välkommen till vår juniorverksamhet.

Vi vill ha en inspirerande golfmiljö för våra juniorer där de trivs och kan utveckla sitt golfspel.

Juniorkommittén tillsammans med tränaren Robert arbetar kontinuerligt för att utveckla vår barn- och ungdomsverksamhet på Tjörns Golfklubb. Vi erbjuder veckoträning april - september som är grunden i träningen och som kompletteras med intensivhelger, lågsäsong träning och andra läger varvat med tävlingar.

Juniorkommittén består av Joachim Andersson, Tim Berg, Linda Fosser (ordförande), Stefan Hallsback, William Hallsback , Annelie Jonsén och Anders Magnusson.

Vi tar gärna hjälp av föräldrar och det krävs inga golfkunskaper. Att hjälpa till och engagera sig i sitt barns idrott är ett bra sätt att lära känna andra föräldrar, det ökar förståelsen för verksamheten samtidigt som det är en möjlighet att påverka och bidra till en bra verksamhet.

Anmälningar till träningar och äger gör ni på vår tränare Robert Johansens  hemsida Junior och Elit Tjörns GK – Johansen Golfakademi . Betalning för träningar och läger faktureras från Tjörns Golfklubb till målsman.

Veckoträning och läger 2024

• Veckoträningen startar 22 april. Tre grupper fördelade på tre timmar. Kl 17.00 hcp 30 och över, kl 18.00 hcp 9-29  och kl 19.00 för de med hcp 8 och neråt.
  • Uppstartsdagar 4-5 maj för våra aktiva juniorer.
  • Skolprojektsläger för dig mellan 12-16 år som vill prova på eller utveckla dina golfkunskaper.
  • Yngre juniorer 6-12 år startar sin veckoträning 5 maj och likaså vår Tjejträningsgrupp.
  • Vårläger 18 - 19 maj är ett tävlingsläger för de som ska spela första tävlingen på svenska juniortouren eller delta i BDGFs tävling.
  • Teen Cup Läger 17-20 juni. Tre dagar med träning som avslutas 4:e dagen med en kvaltävling till Teen cup.
  • Sommargolfskola/förberedande JSM läger 24-25 juni och 1-2 juli. Intensivdagar för våra spelare som ska spela JSM.
  • Yngre juniorläger 1-3 juli för dig som är 6-12 år och vill träna mer golf

Mer info finns under varje aktivitet på hemsidan Junior och Elit Tjörns GK – Johansen Golfakademi

Alla anmälningar till träning och tävling

Anmälan till alla träningar och läger bokas på Junior och Elit Tjörns GK – Johansen Golfakademi

Betalning för träning och läger faktureras från Tjörns Gk till målsman.

Välkommen till en härlig golfgemenskap!

Juniorkommittén och Robert